Informacje o przetargu
Wykonanie opracowania pod nazwą „Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła” realizowanego w ramach projektu Jasło – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast - POPT 2014-2020.
Opis przedmiotu przetargu: 1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentu pn. „Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła”.Polityka mieszkaniowa miasta, która pozwoli zdefiniować cele i kierunki działań w zakresie rozwoju mieszkalnictwa powinna zawierać:1. Diagnozę rozwoju mieszkalnictwa w mieście.2. Wyznaczenie celów strategicznych rozwoju mieszkalnictwa.3. Określenie instrumentów polityki mieszkaniowej.Ad 1. Diagnoza mieszkalnictwa w mieścieDiagnozę rozwoju mieszkalnictwa należy dokonać przez ocenę aktualnej sytuacji mieszkaniowej w mieście, na którą składają się w szczególności takie czynniki jak: stan ilościowy, struktura własnościowa zasobów mieszkaniowych, stan jakościowy zasobów mieszkaniowych, warunki mieszkaniowe (w tym: powierzchnia użytkowa mieszkania na osobę, przeciętna liczba osób na mieszkanie, przeciętna powierzchnia użytkowa mieszkania), stan ilościowy budownictwa mieszkaniowego, struktura inwestorska budownictwa mieszkaniowego, szacunek potrzeb mieszkaniowych. Diagnoza powinna zawierać również czynniki kształtujące popyt i potrzeby mieszkaniowe, do których zalicza się zjawiska demograficzne, zmiany liczby gospodarstw domowych oraz dynamikę procesów migracyjnych. Celem sporządzenia diagnozy Wykonawca pozyska we własnym zakresie dane ilościowe (dane liczbowe, zestawienia, analizy i prognozy statystyczne, opracowania eksperckie) i dane jakościowe (analizy prowadzone np. w oparciu o zebrane ankiety, opinie, wywiady, przetworzone dane ilościowe). Wykorzystane powinny być również dane z innych dokumentów planistycznych, programowych czy strategicznych Miasta. Wielkość próby badawczej uwzględniająca strukturę wiekową do przeprowadzanych badań ankietowych stanowić będzie kryterium oceny oferty.Diagnoza powinna zawierać następujące analizy: analizę rynku i oferty mieszkaniowej poza zasobem gminy, przeprowadzoną na podstawie analizy lokalnego rynku najmu oraz kupna/sprzedaży na rynku pierwotnym i wtórnym; do analizy można pozyskać dane ilościowe ze spółdzielni mieszkaniowych oraz z komercyjnego rynku najmu; analizę i charakterystykę zasobu mieszkaniowego miasta – w tym również zasobów spółdzielni mieszkaniowych, TBS, Skarbu Państwa, zakładów pracy, innych właścicieli; w dalszej kolejności należy zidentyfikować wielkość niezbędnego zasobu dla zaspokojenia potrzeb mieszkańców, wynikający z ustawowych zadań gminy i określić sposób osiągnięcia pożądanego stanu; analizę potrzeb społecznych i preferencji mieszkaniowych przeprowadzoną na podstawie danych jakościowych - ankiety, wywiady, w tym wywiady pogłębione.Ankiety powinny być ukierunkowane na pozyskanie m. in. informacji w zakresie: czynników wpływających na podejmowanie decyzji mieszkaniowych w wymiarze popytowym, oraz skłonność do ponoszenia kosztów zakupu lub wynajmu mieszkania z podziałem na grupy wiekowe i dochodowe;określenia luki między obecnym stanem zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych a stanem pożądanym; Diagnoza jako proces badawczy powinna zawierać również: analizę dochodów i wydatków miasta na cele mieszkaniowe oraz porównanie z miastami podobnymianalizę budownictwa mieszkaniowego na tle struktury przestrzennej miasta,analizę polityki przestrzennej dla celów mieszkalnictwa, analizę zmian demograficznych,analizę możliwości zmian wielkości zasobu komunalnego, analizę aktywności wszystkich rodzajów inwestorów na lokalnym rynku. Szczególnie istotna jest analiza budownictwa mieszkaniowego na tle struktury przestrzennej miasta i kierunków polityki przestrzennej w zakresie mieszkalnictwa ze względu na ich fundamentalne znaczenie dla prowadzenia polityki mieszkaniowej w ujęciu wewnątrzmiejskim.Ad 2. Wyznaczenie celów strategicznych rozwoju mieszkalnictwaJako cel ogólny w wyznaczaniu celów strategicznych należy przyjąć zapewnienie powszechnej dostępności mieszkań i stworzenie oferty mieszkaniowej dostosowanej do potrzeb różnych grup społecznych, szczególnie ludzi młodych oraz warunków lokalnych, w tym rozwój budownictwa na wynajem oraz zapewnienie schronienia najuboższym.Cele szczegółowe należy określić jako konkretne, weryfikowalne, w miarę możliwości ujęte liczbowo stany rozpisujące cel ogólny. Ad 3. Określenie instrumentów polityki mieszkaniowejInstrumenty polityki mieszkaniowej powinny uwzględniać wyniki procesów badawczych ujętych w Diagnozie. Powinny zakładać kierunki działania miasta mające na celu realizację zadań w celu poprawy sytuacji mieszkaniowej jaślan.Instrumenty polityki mieszkaniowej powinny być skierowane do grup społecznych o różnych dochodach (dla najuboższych i o niskich dochodach, o średnich dochodach, o wyższych dochodach) jak również zróżnicowanych wiekowo i powinny zawierać:czynniki finansowe ze wskazaniem możliwych źródeł finansowania polityki mieszkaniowej,inwestycyjne (budownictwo na wynajem, budownictwo własnościowe realizowane przez inwestorów prywatnych), organizacyjne i administracyjne,wykorzystanie dobrych praktyk w mieszkalnictwie,działania wspierające realizację instrumentów polityki mieszkaniowej.Przygotowanie dokumentu powinno odbyć się przy aktywnym udziale mieszkańców, a także spółdzielni mieszkaniowych, Towarzystwa Budownictwa Społecznego, przedsiębiorców oraz innych interesariuszy. W procesie tworzenia dokumentu należy przeprowadzić minimum 1 sesję warsztatową z interesariuszami.Wszelkie prowadzone badania ankietowe powinny mieć również wersję elektroniczną.Raport z przeprowadzonych konsultacji społecznych, zebrane wnioski oraz merytoryczne opracowanie wyników z przeprowadzonych badań należy przygotować w formie umożliwiającej publikację na portalu miejskim. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia opracowania Polityki mieszkaniowej na komisji lub sesji Rady Miasta Jasła.
Zamawiający:
Miasto Jasło
Adres: | ul. Rynek 12, 38-200 Jasło, woj. podkarpackie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: wzp@um.jaslo.pl tel: 134 486 311 fax: 134 486 360 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 2022/BZP 00426337/01 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2022-11-08 | Termin składania wniosków: | 2022-11-17 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 19447 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | https://um.jaslo.pl/pl/ | Informacja dostępna pod: | https://um.jaslo.pl/pl/ |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
73220000-0 | Usługi doradcze w zakresie rozwoju | |
79320000-3 | Usługi badania opinii publicznej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Wykonanie opracowania pod nazwą „Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła” realizowanego w ramach projektu Jasło – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast - POPT 2014-2020. | Kreatus sp. z o. o. Bielsko-Biała | 57 084,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2022-12-28 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 79320000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 57 084,00 zł Minimalna złożona oferta: 57 084,00 zł Ilość złożonych ofert: 5 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 57 084,00 zł Maksymalna złożona oferta: 115 251,00 zł | |
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00426337 z dnia 2022-11-08 |
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie opracowania pod nazwą „Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła” realizowanego w ramach projektu Jasło – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast - POPT 2014-2020.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Jasło
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440301
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 12
1.5.2.) Miejscowość: Jasło
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-200
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzp@um.jaslo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://um.jaslo.pl/pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie opracowania pod nazwą „Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła” realizowanego w ramach projektu Jasło – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast - POPT 2014-2020.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-efcb164c-5e72-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00426337
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00028413/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.26 „Wykonanie opracowania pod nazwą Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła” realizowanego w ramach projektu Jasło – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast - POPT 2014-2020
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt Jasło – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast - POPT 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://um-jaslo.logintrade.net/zapytania_email,105110,ea83b8c6f62f96a069126ac2ff5dff50.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://um-jaslo.logintrade.net/rejestracja/rejestracja.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
2. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty, wymianie informacji oraz przekazywaniem dokumentów lub oświadczeń przez Wykonawcę, jest ich prawidłowe złożenie na Platformie dostępnej pod adresem https://um-jaslo.logintrade.net/rejestracja/rejestracja.html
w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
3. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Miasta Jasła: ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
4. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: Sławomir Maćkoś.
5. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej Miasta Jasła
Dopuszczalne przeglądarki internetowe:
• Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,
• Google Chrome 31
• Mozilla Firefox 26
• Opera 18
Pozostałe wymagania techniczne:
• dostęp do sieci Internet
• zainstalowana wtyczka flash - flash player - dotyczy kupca
• obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – Ajar
• włączona obsługa JavaScript
• zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s
• zainstalowany Acrobat Reader
• zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy
W przypadku aukcji z podpisem elektronicznym dopuszczalne są przeglądarki internetowe:
• dla Windows Vista: Internet Explorer 8, Internet Explorer 9
• dla Windows 7: Internet Explorer 9, Internet Explorer 11
• dla Windows 8: Internet Explorer 11
• dla Windows 10: Internet Explorer 11
Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy:
• Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
• Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.
• Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A.
• Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Enigma SOI.
Dopuszczalne formaty przesyłanych danych:
image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip, multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FE.042.25.2022:2
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentu pn. „Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła”.
Polityka mieszkaniowa miasta, która pozwoli zdefiniować cele i kierunki działań w zakresie rozwoju mieszkalnictwa powinna zawierać:
1. Diagnozę rozwoju mieszkalnictwa w mieście.
2. Wyznaczenie celów strategicznych rozwoju mieszkalnictwa.
3. Określenie instrumentów polityki mieszkaniowej.
Ad 1. Diagnoza mieszkalnictwa w mieście
Diagnozę rozwoju mieszkalnictwa należy dokonać przez ocenę aktualnej sytuacji mieszkaniowej w mieście, na którą składają się w szczególności takie czynniki jak: stan ilościowy, struktura własnościowa zasobów mieszkaniowych, stan jakościowy zasobów mieszkaniowych, warunki mieszkaniowe (w tym: powierzchnia użytkowa mieszkania na osobę, przeciętna liczba osób na mieszkanie, przeciętna powierzchnia użytkowa mieszkania), stan ilościowy budownictwa mieszkaniowego, struktura inwestorska budownictwa mieszkaniowego, szacunek potrzeb mieszkaniowych.
Diagnoza powinna zawierać również czynniki kształtujące popyt i potrzeby mieszkaniowe, do których zalicza się zjawiska demograficzne, zmiany liczby gospodarstw domowych oraz dynamikę procesów migracyjnych.
Celem sporządzenia diagnozy Wykonawca pozyska we własnym zakresie dane ilościowe (dane liczbowe, zestawienia, analizy i prognozy statystyczne, opracowania eksperckie) i dane jakościowe (analizy prowadzone np. w oparciu o zebrane ankiety, opinie, wywiady, przetworzone dane ilościowe). Wykorzystane powinny być również dane z innych dokumentów planistycznych, programowych czy strategicznych Miasta.
Wielkość próby badawczej uwzględniająca strukturę wiekową do przeprowadzanych badań ankietowych stanowić będzie kryterium oceny oferty.
Diagnoza powinna zawierać następujące analizy:
analizę rynku i oferty mieszkaniowej poza zasobem gminy, przeprowadzoną na podstawie analizy lokalnego rynku najmu oraz kupna/sprzedaży na rynku pierwotnym
i wtórnym; do analizy można pozyskać dane ilościowe ze spółdzielni mieszkaniowych oraz z komercyjnego rynku najmu;
analizę i charakterystykę zasobu mieszkaniowego miasta – w tym również zasobów spółdzielni mieszkaniowych, TBS, Skarbu Państwa, zakładów pracy, innych właścicieli;
w dalszej kolejności należy zidentyfikować wielkość niezbędnego zasobu dla zaspokojenia potrzeb mieszkańców, wynikający z ustawowych zadań gminy i określić sposób osiągnięcia pożądanego stanu;
analizę potrzeb społecznych i preferencji mieszkaniowych przeprowadzoną na podstawie danych jakościowych - ankiety, wywiady, w tym wywiady pogłębione.
Ankiety powinny być ukierunkowane na pozyskanie m. in. informacji w zakresie:
czynników wpływających na podejmowanie decyzji mieszkaniowych w wymiarze popytowym, oraz skłonność do ponoszenia kosztów zakupu lub wynajmu mieszkania z podziałem na grupy wiekowe i dochodowe;
określenia luki między obecnym stanem zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych a stanem pożądanym;
Diagnoza jako proces badawczy powinna zawierać również:
analizę dochodów i wydatków miasta na cele mieszkaniowe oraz porównanie z miastami podobnymi
analizę budownictwa mieszkaniowego na tle struktury przestrzennej miasta,
analizę polityki przestrzennej dla celów mieszkalnictwa,
analizę zmian demograficznych,
analizę możliwości zmian wielkości zasobu komunalnego,
analizę aktywności wszystkich rodzajów inwestorów na lokalnym rynku.
Szczególnie istotna jest analiza budownictwa mieszkaniowego na tle struktury przestrzennej miasta
i kierunków polityki przestrzennej w zakresie mieszkalnictwa ze względu na ich fundamentalne znaczenie dla prowadzenia polityki mieszkaniowej w ujęciu wewnątrzmiejskim.
Ad 2. Wyznaczenie celów strategicznych rozwoju mieszkalnictwa
Jako cel ogólny w wyznaczaniu celów strategicznych należy przyjąć zapewnienie powszechnej dostępności mieszkań i stworzenie oferty mieszkaniowej dostosowanej do potrzeb różnych grup społecznych, szczególnie ludzi młodych oraz warunków lokalnych, w tym rozwój budownictwa na wynajem oraz zapewnienie schronienia najuboższym.
Cele szczegółowe należy określić jako konkretne, weryfikowalne, w miarę możliwości ujęte liczbowo stany rozpisujące cel ogólny.
Ad 3. Określenie instrumentów polityki mieszkaniowej
Instrumenty polityki mieszkaniowej powinny uwzględniać wyniki procesów badawczych ujętych
w Diagnozie. Powinny zakładać kierunki działania miasta mające na celu realizację zadań w celu poprawy sytuacji mieszkaniowej jaślan.
Instrumenty polityki mieszkaniowej powinny być skierowane do grup społecznych o różnych dochodach (dla najuboższych i o niskich dochodach, o średnich dochodach, o wyższych dochodach) jak również zróżnicowanych wiekowo i powinny zawierać:
czynniki finansowe ze wskazaniem możliwych źródeł finansowania polityki mieszkaniowej,
inwestycyjne (budownictwo na wynajem, budownictwo własnościowe realizowane przez inwestorów prywatnych),
organizacyjne i administracyjne,
wykorzystanie dobrych praktyk w mieszkalnictwie,
działania wspierające realizację instrumentów polityki mieszkaniowej.
Przygotowanie dokumentu powinno odbyć się przy aktywnym udziale mieszkańców, a także spółdzielni mieszkaniowych, Towarzystwa Budownictwa Społecznego, przedsiębiorców oraz innych interesariuszy.
W procesie tworzenia dokumentu należy przeprowadzić minimum 1 sesję warsztatową z interesariuszami.
Wszelkie prowadzone badania ankietowe powinny mieć również wersję elektroniczną.
Raport z przeprowadzonych konsultacji społecznych, zebrane wnioski oraz merytoryczne opracowanie wyników z przeprowadzonych badań należy przygotować w formie umożliwiającej publikację na portalu miejskim.
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia opracowania Polityki mieszkaniowej na komisji lub sesji Rady Miasta Jasła.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79320000-3 - Usługi badania opinii publicznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wielkość próby badawczej uwzględniająca strukturę wiekową
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli wykonawcy wykażą, że: wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu polityki mieszkaniowej lub podobnego dokumentu obejmującego swym zakresem obszar mieszkaniowy gminy/powiatu.
dysponują co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe, która jest autorem lub współautorem minimum jednego należycie wykonanego opracowania z zakresu polityki mieszkaniowej lub podobnego dokumentu obejmującego swym zakresem obszar mieszkaniowy gminy/powiatu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wzór umowy stanowi załącznik nr 3 do SWZ.Zamawiający nie przewiduje możliwości zmiany umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma przetargowa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-17 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-12-14
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00437250 z dnia 2022-11-14 |
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Wykonanie opracowania pod nazwą „Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła” realizowanego w ramach projektu Jasło – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast - POPT 2014-2020.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Miasto Jasło
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440301
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Rynek 12
1.4.2.) Miejscowość: Jasło
1.4.3.) Kod pocztowy: 38-200
1.4.4.) Województwo: podkarpackie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: wzp@um.jaslo.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://um.jaslo.pl/pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00437250
2.2.) Data ogłoszenia: 2022-11-14
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00426337/01
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2022-11-17 10:00
Po zmianie:
2022-11-21 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2022-11-17 10:10
Po zmianie:
2022-11-21 10:10
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2022-12-14
Po zmianie:
2022-12-16
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00519520 z dnia 2022-12-28 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie opracowania pod nazwą „Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła” realizowanego w ramach projektu Jasło – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast - POPT 2014-2020.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Jasło
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440301
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 12
1.5.2.) Miejscowość: Jasło
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-200
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wzp@um.jaslo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://um.jaslo.pl/pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://um-jaslo.logintrade.net/zapytania_email,105110,ea83b8c6f62f96a069126ac2ff5dff50.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie opracowania pod nazwą „Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła” realizowanego w ramach projektu Jasło – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast - POPT 2014-2020.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-efcb164c-5e72-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00519520
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00028413/20/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.26 „Wykonanie opracowania pod nazwą Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła” realizowanego w ramach projektu Jasło – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast - POPT 2014-2020
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt Jasło – opracowanie dokumentacji w ramach wsparcia rozwoju miast - POPT 2014-20202.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00426337/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: FE.042.25.2022:2
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentu pn. „Polityka mieszkaniowa dla miasta Jasła”.
Polityka mieszkaniowa miasta, która pozwoli zdefiniować cele i kierunki działań w zakresie rozwoju mieszkalnictwa powinna zawierać:
1. Diagnozę rozwoju mieszkalnictwa w mieście.
2. Wyznaczenie celów strategicznych rozwoju mieszkalnictwa.
3. Określenie instrumentów polityki mieszkaniowej.
Ad 1. Diagnoza mieszkalnictwa w mieście
Diagnozę rozwoju mieszkalnictwa należy dokonać przez ocenę aktualnej sytuacji mieszkaniowej w mieście, na którą składają się w szczególności takie czynniki jak: stan ilościowy, struktura własnościowa zasobów mieszkaniowych, stan jakościowy zasobów mieszkaniowych, warunki mieszkaniowe (w tym: powierzchnia użytkowa mieszkania na osobę, przeciętna liczba osób na mieszkanie, przeciętna powierzchnia użytkowa mieszkania), stan ilościowy budownictwa mieszkaniowego, struktura inwestorska budownictwa mieszkaniowego, szacunek potrzeb mieszkaniowych.
Diagnoza powinna zawierać również czynniki kształtujące popyt i potrzeby mieszkaniowe, do których zalicza się zjawiska demograficzne, zmiany liczby gospodarstw domowych oraz dynamikę procesów migracyjnych.
Celem sporządzenia diagnozy Wykonawca pozyska we własnym zakresie dane ilościowe (dane liczbowe, zestawienia, analizy i prognozy statystyczne, opracowania eksperckie) i dane jakościowe (analizy prowadzone np. w oparciu o zebrane ankiety, opinie, wywiady, przetworzone dane ilościowe). Wykorzystane powinny być również dane z innych dokumentów planistycznych, programowych czy strategicznych Miasta.
Wielkość próby badawczej uwzględniająca strukturę wiekową do przeprowadzanych badań ankietowych stanowić będzie kryterium oceny oferty.
Diagnoza powinna zawierać następujące analizy:
analizę rynku i oferty mieszkaniowej poza zasobem gminy, przeprowadzoną na podstawie analizy lokalnego rynku najmu oraz kupna/sprzedaży na rynku pierwotnym
i wtórnym; do analizy można pozyskać dane ilościowe ze spółdzielni mieszkaniowych oraz z komercyjnego rynku najmu;
analizę i charakterystykę zasobu mieszkaniowego miasta – w tym również zasobów spółdzielni mieszkaniowych, TBS, Skarbu Państwa, zakładów pracy, innych właścicieli;
w dalszej kolejności należy zidentyfikować wielkość niezbędnego zasobu dla zaspokojenia potrzeb mieszkańców, wynikający z ustawowych zadań gminy i określić sposób osiągnięcia pożądanego stanu;
analizę potrzeb społecznych i preferencji mieszkaniowych przeprowadzoną na podstawie danych jakościowych - ankiety, wywiady, w tym wywiady pogłębione.
Ankiety powinny być ukierunkowane na pozyskanie m. in. informacji w zakresie:
czynników wpływających na podejmowanie decyzji mieszkaniowych w wymiarze popytowym, oraz skłonność do ponoszenia kosztów zakupu lub wynajmu mieszkania z podziałem na grupy wiekowe i dochodowe;
określenia luki między obecnym stanem zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych a stanem pożądanym;
Diagnoza jako proces badawczy powinna zawierać również:
analizę dochodów i wydatków miasta na cele mieszkaniowe oraz porównanie z miastami podobnymi
analizę budownictwa mieszkaniowego na tle struktury przestrzennej miasta,
analizę polityki przestrzennej dla celów mieszkalnictwa,
analizę zmian demograficznych,
analizę możliwości zmian wielkości zasobu komunalnego,
analizę aktywności wszystkich rodzajów inwestorów na lokalnym rynku.
Szczególnie istotna jest analiza budownictwa mieszkaniowego na tle struktury przestrzennej miasta
i kierunków polityki przestrzennej w zakresie mieszkalnictwa ze względu na ich fundamentalne znaczenie dla prowadzenia polityki mieszkaniowej w ujęciu wewnątrzmiejskim.
Ad 2. Wyznaczenie celów strategicznych rozwoju mieszkalnictwa
Jako cel ogólny w wyznaczaniu celów strategicznych należy przyjąć zapewnienie powszechnej dostępności mieszkań i stworzenie oferty mieszkaniowej dostosowanej do potrzeb różnych grup społecznych, szczególnie ludzi młodych oraz warunków lokalnych, w tym rozwój budownictwa na wynajem oraz zapewnienie schronienia najuboższym.
Cele szczegółowe należy określić jako konkretne, weryfikowalne, w miarę możliwości ujęte liczbowo stany rozpisujące cel ogólny.
Ad 3. Określenie instrumentów polityki mieszkaniowej
Instrumenty polityki mieszkaniowej powinny uwzględniać wyniki procesów badawczych ujętych
w Diagnozie. Powinny zakładać kierunki działania miasta mające na celu realizację zadań w celu poprawy sytuacji mieszkaniowej jaślan.
Instrumenty polityki mieszkaniowej powinny być skierowane do grup społecznych o różnych dochodach (dla najuboższych i o niskich dochodach, o średnich dochodach, o wyższych dochodach) jak również zróżnicowanych wiekowo i powinny zawierać:
czynniki finansowe ze wskazaniem możliwych źródeł finansowania polityki mieszkaniowej,
inwestycyjne (budownictwo na wynajem, budownictwo własnościowe realizowane przez inwestorów prywatnych),
organizacyjne i administracyjne,
wykorzystanie dobrych praktyk w mieszkalnictwie,
działania wspierające realizację instrumentów polityki mieszkaniowej.
Przygotowanie dokumentu powinno odbyć się przy aktywnym udziale mieszkańców, a także spółdzielni mieszkaniowych, Towarzystwa Budownictwa Społecznego, przedsiębiorców oraz innych interesariuszy.
W procesie tworzenia dokumentu należy przeprowadzić minimum 1 sesję warsztatową z interesariuszami.
Wszelkie prowadzone badania ankietowe powinny mieć również wersję elektroniczną.
Raport z przeprowadzonych konsultacji społecznych, zebrane wnioski oraz merytoryczne opracowanie wyników z przeprowadzonych badań należy przygotować w formie umożliwiającej publikację na portalu miejskim.
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia opracowania Polityki mieszkaniowej na komisji lub sesji Rady Miasta Jasła.
4.5.3.) Główny kod CPV: 79320000-3 - Usługi badania opinii publicznej
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
73220000-0 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju